Tijd gaat snel!

11 september 2013 - Oranjestad, Aruba

Enigszins laat naar mijn idee maar ik heb een kennismakingsborrel gehad hier in het hotel. Er werd wat informatie gegeven over de huisvesting de komende maanden en wat handige tips over het eiland. Na de speech van de eigenaar een lekker glaasje champagne gedronken met alle hotel genoten. Erg gezellig was het, veel nieuwe mensen ontmoet. Na de borrel zijn we met een aantal mensen wezen stappen. Een kleine kroegentocht gedaan. Nu weet ik alle leuke kroegjes en clubs ook te vinden!

Eindelijk! Mijn pan in binnen! Puntje: hij is roze. Echt helemaal mij….. een roze pan…. Naja geeft niet, hij doet het goed! Hij zat nog in de doos en in het plastic dus een mooie, schone, nieuwe pan voor mij. Pasta carbonara was de eerste volle maaltijd die ik gekookt heb. Lekker!! De buren hebben gelijk mee gegeten, gezellig ook!

Al dat zand van het strand komt in mijn hok. En dan met de natte voetjes van het zwembad eroverheen lopen is geen succes. Erg vieze vloer ondertussen dus. Als je wilt dat de schoonmaaksters je kamer schoonmaken dan moet je flink bij betalen. Omdat ik hier in het hotel al gehoord dat de schoonmaakster erg lui zijn en niet echt fantastisch gespecialiseerd zijn in hun carrière keuze heb ik besloten voor het geld wat ik kwijt zou zijn aan hun service schoonmaak spullen gekocht. Mensen, het mag in de krant, ik ga schoonmaken. Het zal wel moeten. Het is echt al vies.
Grappig is waar ik mijn bezempje en zwiffer duster gekocht heb; bij de bouwmarkt. Haha! Hier richten ze winkels wat anders in dan in Nederland. De jumbo uitgesloten natuurlijk. Bij de jumbo zit trouwens ook een mediq apotheek of hoe je het ook schrijft. Super handig want ze hebben er echt super veel. Mijn wondermiddel Calendulan is bijna op dus ik was al driftig op zoek naar een nieuw potje, helaas hebben ze het bij de apotheek ook niet maar ik heb van de aardige medewerkster wel een goed alternatief gekregen.

Surprise bruiloft. De bruid wist niet dat ze ging trouwen. Juist. Mijn stagebegleider had het ook nog nooit mee gemaakt. Man had vrouw gevraagd met hem te trouwen, vrouw zei ja. Op vakantie hier bedenkt de man zich dat hij niet langer wil wachten en organiseert als verassing een bruiloft. Vrouw denkt dat haar zus gaat trouwen maar wat blijkt ineens onder de boog gaat haar zus zitten en de ceremonie meneer begint te praten, haar (toen nog niet) man staat op en de vrouw beseft langzaam dat zij het is die gaat trouwen in plaats van haar zus. Ik zou het niet cool vinden. Dus als mijn toekomstige man dit toevallig al leest; als je het maar uit je hoofd laat. De vrouw vond het echter wel leuk. Wat ik niet helemaal snap want je kan je locatie dus niet kiezen, je jurk niet kiezen, de bloemen niet.. Niks! Alle voorpret is toch weg? Ineens uit het niets ben je getrouwd. Het zag er wel erg mooi uit maar niet helemaal mijn ding.

Deze week heb ik bijna iedere dag een korte fotoshoot. Ook hier in het super deluxe 5-sterren hotel Riu. De deur wordt nog net niet voor je opengehouden. Wel zijn er mannetjes die je auto voor je parkeren als je daar te lui voor bent. Het zwembad is enorm! Echt zoooooooo mooi, het is gewoon net een paleis. Ik ben benieuwd of er tijdens de bruiloft nog rijke vrijgezelle vrienden zijn..!!

1. Joke:
    11 september 2013
    ik mis toch wel een foto van je roze pan :)
    leuk geschreven, wacht met plezier op volgende blog.
  2. Jannie:
    Hoi Cin,

lichtelijk geschokt moet ik van je vernemen dat ze jou een HOMOPANNETJE (roze) in de maag gesplitst hebben. Ik zou dat niet pikken. Nee hoor , geintje!!! Wees blij dat je nu zelf koken kan. Verder goed op de draad?

Groetjes,
    Pap
  3. Marietje Nijkamp:
    11 september 2013
    wat fijn je eigen pan .ik mag aannemen dat alleen de buitenkant roze is veel kookplezier. Erg leuke verhalen ik kopieer alles en breng dit naar de hommelteweg zodat ook zij op de hoogte blijven ze kijken er erg naar uit.
  4. Gerry:
    12 september 2013
    Hoi Cindy

Fijn dat je nu zelf kan koken,of de pan roze is maakt niet uit.
    Hoe is het met de kakkerlakken,zijn ze weg
    Leuk dat je elke dag foto''s mag maken .

Heel veel plezier,en tot het volgende verhaal.
    Groetjes Oma
  5. Bertie,Monique en Estelle:
    22 september 2013
    Hallo Cindy,
    Wat leuk dat je het daar goed naar je zin hebt.
    Wij wensen jou daar nog een hele fijne periode toe.
    Gr.,bertie,Monique en Estelle.