Ik dacht dat ik...

12 september 2013 - Oranjestad, Aruba

Pap, voordat jij het zegt: ik weet het, denken kan ik nog niet zo goed. Maar deze keer echt. Ik heb weer even een blog getypt en ik kwam tot de ontdekking dat ik iedere alinea begon met ' Ik dacht dat ik '.  Dus ik moest gelijk denken aan wat pap dan altijd tegen me zegt. "Denken? Kan jij al denken?" Nou komen mijn denkkunsten dan:

Ik dacht dat ik nog wel wat dingen had onthouden van dansles.. Wauw! Even niet dus.. Jullie kunnen vast al raden wat er hier aan de hand is.. Ik was lekker in een kroegje een beetje op z'n hollands aan het dansen met wat meiden hier uit het hotel komen er ineens een stel Cubanen aan gehuppeld. Ze pakten allemaal een van ons bij de hand en beginnen een spontane salsa les te geven. Uiteraard, met mijn oer-Hollandse heup technieken, bakte ik er helemaal niks van. Het was erg grappig (en vooral vermakelijk voor omstanders) maar niet helemaal weggelegd voor mij. Nog wel een lesje of wat nodig geloof ik!

Ik dacht dat ik het fiets probleem hier op het eiland wel gehad had. Als we een bruiloft gefotografeerd hebben bewerken we de foto's de dag erna, ik fiets dan naar het huis van mijn stagebegleider. Man o man. Ik dacht dat ik wist wat ik kon verwachten.. Hah, nou niet dus. De wind was echt niet te doen, en raad eens…… Heenweg: Heuvel af, tegen de wind in. Terugweg; Heuvel op, met de wind mee. Geen voordel van de enorme wind hier op het eiland dus.. Wat wel raar is, de terugweg is maar een kwartiertje fietsen terwijl de heenweg een half uur is. Ben er nog niet helemaal achter wat daar aan de hand is.. Het is in ieder geval wel allebei ontzettend vermoeiend en zweet verwekkend. Een duik in het zwembad is echt wel nodig bij terugkomst.

Ik dacht dat ik meer last zou hebben van de kakkerlakken maar ik heb ze (gelukkig) niet meer gespot. Wel heb ik voor de zekerheid even een verdelger gehaald (bedankt voor de tips pap). Werkt gelijk ook chill voor de muggen en ander ongedierte wat ik liever niet in mijn kamer heb.
Ik dacht dat ik er goed aan gedaan had die kakkerlak te vermoorden. NIET DUS!! Wat blijkt, als je hem plet dan blijven de eitjes achter en krijg je een hele familie kado. IIIIEEEEWWW! Dus ik als een malle spuiten met die verdelger en antibacteriële prut. Ik heb geen idee hoe lang het duurt voor de eitjes uitkomen dus misschien ga ik mijn aller eerste geboorte nog wel meemaken. Ik hoop dat ik ze ondertussen vermoord heb met mijn goede pogingen. Maar geen garantie want ja, Don Quichotte heeft wel de strijd tegen de windmolens verloren..

Ik dacht dat ik wel ziek zou worden van het airco effect. Overal binnen hebben ze (heerlijk) de airco aan. Erg fijn natuurlijk maar ja niet echt goed voor je als elke keer van binnen naar buiten gaat. Ziek worden was ik dus ook best bang voor maar ik heb er nog geen last van gehad. Goed dus!

Verder gaat het het prima met me, ik vermaak me prima en ik mis jullie niet te veel!

1. Ab hofhuis:
    12 september 2013
    hoy cindy, het buitenland is zo beroerd nog niet als je er wat van wilt maken en dat lees ik tussen de regels door dat jij dat wilt. al deze ervaringen hoe beroerd ze soms ook kunnen zijn neemt niemand je meer af ook al wordt je honderd jaar. nog heel veel leuke dingen gewenst van oom pappie en de groeten van tante bertha.
  2. Gerry:
    13 september 2013
    Hoi Cindy

Waarom neem je geen brommer,dan kun je beter tegen de wind in komen.
    Heb je het hok zo je dat zelf noemt schoon gekregen.
    veel plezier met de Cubanen,hetkomt wel goed met de salsa.
    groetjes van ons
  3. Joke:
    15 september 2013
    Mooi stukje, niet teveel denken maar gewoon DOEN
    E mooie roze pan ;)