Weer een nieuwe.

21 november 2013 - Oranjestad, Aruba

Winterjas, bikini.
Sjaal, hemdje.
Laarzen, slippertjes.
Witte benen, bruine benen.
Paraplu mee, Strandlaken mee.
Warme chocolademelk, Cocktails.

Ik dacht, ik maak iedereen nog even net iets jaloerser door een verschil lijstje. Maaarrr….. Ik moet ook nog weer terug. In de winter. Kou. Sneeuw. BRRR! Nog niet aan denken! Heb nog meer dan 2 maand vol: ZON. ARUBA. ZEE. ZONNEBRILLEN. HEMDJES. COCKTAILS.

Ik weet niet waarom. Misschien omdat ik toch een beetje (komt vast door die zon en cocktails) een vakantie gevoel heb hier. Ik heb al 2 boeken uitgelezen. Normaal thuis lees ik amper en op vakantie verslind ik altijd een aantal boeken. Maar aangezien ik niet verwacht had dat ik zou gaan lezen is dus nu mijn voorraadje op. Gelukkig ben ik niet de enige Nederlander hier en kan ik boeken lenen van mensen hier in het hotel. Nu heb ik dus het nieuwe boek van Dan Brown; Inferno gelezen. Normaal gesproken niet helemaal mijn ding aangezien hij iets zwaarder valt dan mijn standaard romannetje. Maar ik moet zeggen dat ik vaker af moet wijken van mijn leesgenre want het was een super, super leuk boek. Voor alle liefhebbers: een aanrader.

Pasta bolognese, pasta carbonara, groentesoep, knakworst, gebakken ei, pannenkoek, rijst, gemarineerde kip, kip in saté-saus, chicken teriyaki, tosti's, broccoli in kaassaus, gekookte aardappels, gebakken aardappels, kipfilet met ananas, schnitzels, boontjes, worteltjes, etc, etc. Ik bedacht me dat ik aan het begin van mijn tijd hier nog schreef over wat ik bij de jumbo kocht en at. Nu niet meer, dus om dat even in te halen een lijstje met wat ik zoal eet hier. Van alles dus. Maar net waar ik zin aan heb (en zo veel mogelijk van wat ik nog mag hebben).

Over eten gesproken. Ik was boodschappen aan het doen en de jumbo blijft me verbazen. Ze hebben gewoon pepernoten en taai taai!! Maar dat is ook niet erg gek als je bedenkt dat Sinterklaas hier gewoon aan komt! Wanneer precies weet ik niet maar hij komt, hij komt.. Misschien is de goede ouwe sint nog wel zo gul mij ook wat te schenken. Ik mag dan geen schoorsteen hebben hier op Aruba, maar daar doe ik niet moeilijk over, zal het die ouwe bok makkelijk maken en mijn schoentje buiten de deur zetten.. Hoeft hij zelfs het dak niet op.

Zoekt en gij zult vinden! Alhoewel, ik heb het maar gewoon aan mijn stagebegeleider gevraagd. Hij heeft me toen heel simpel verteld hoe ik bij het dichtsbijzijnde zwembad moet komen. Dat ik daar niet eerder aan gedacht had?! Maar goed: eindelijk kan ik zwemmen! Ik kan niet zeggen dat ik namelijk erg goed mijn best heb gedaan om die 100 banen te doen elke dag. Wel is het zwembad een eindje fietsen maar ja, niet half zo ver als naar mijn stagebegleider. En als ik eerlijk ben heb ik wel zin aan een goede zwem-work-out. Nooit gedacht dat ik ooit zo veel zin zou hebben om te sporten, al heb ik wel geprobeerd te hardlopen hier. Maar dat doe ik nooit weer. Bezweek het haast aan een astma-, hart- en spier-aanval. Alle drie tegelijk.
Deze twee weken heb ik wel een goede fiets-work-out gehad. Elke dag op en neer van het hok naar Santa Cruz (waar mijn stagebegeleider woont). Dat kwam omdat we die opdracht met die sieraden hadden en ik elke dag naar de studio moest komen. Half uur heen in de vreselijke (onee, heerlijke) hitte van Aruba. Spierpijn, spierpijn, spierpijn.

Willem-Alexander Claus George Ferdinand, Koning der Nederlanden, Prins van Oranje-Nassau, Jonkheer van Amsberg en Máxima, Prinses der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau, mevrouw van Amsberg. De twee mensen die een behoorlijke ophef veroorzaakten met hun bezoekje aan Aruba. De hoofdstad van Aruba, Oranjestad was speciaal voor hun afgezet. Al waren ze eigenlijk de avond ervoor al aangekomen, 's ochtends om 10 uur kwamen ze "officieel" voor het publiek aan. Zoals op het gezichtenboek te zien is, was ik er ook bij en heb ik een aantal foto's gemaakt. Ja, 19 jaar lang zie je ze niet en je bent nog geen 3 maand aan de andere kant van de wereld en je ziet het koningspaar. Het wachten in de zon was un poco (een beetje) warm maar het wel waard. Erg leuk om ze gezien te hebben. Helaas geen hand kunnen scoren. Maar de foto's zijn voor mij genoeg.

Groeten vanaf het warme, zonovergoten, cocktailrijke, strand van Aruba. Later!

1. Dini Vruwink:
    22 november 2013
    Hoi Cindy,
    Je maakt ons wel een beetje jaloers hoor!
    Fijn om te lezen iedere keer hoe het met je gaat. Op facebook staan leuke foto's van onze koning en koningin.
    Groetjes en henig an. Geniet er nog maar even lekker van..... want voor je het weet, zit je in het vliegtuig naar huis.
    Dini Vruwink
  2. Tjabele Heier:
    25 november 2013
    Gelezen, goed gedaan Cindy! Op naar de volgende! Tjabele.
  3. Gerry:
    2 december 2013
    Hoi Cindy,
    Je hebt weer een leuk verhaal geschreven. was de chocomelk lekker,
    je uitvinding was mooi. Kun je niet van die zakjes kopen.

Groetjes van ons.