Gelukkig Nieuwjaar!

2 januari 2014 - Oranjestad, Aruba

Iedereen een gelukkig nieuwjaar gewenst!

Kerst op het eiland was leuk! Kerstavond had ik een kerstdiner in het restaurant hier bij het hotel. Bijna alle studenten die hier in het hotel verblijven waren er, het was dan ook erg gezellig en het eten was heerlijk. Eerste kerstdag heb ik bijna niks uitgevoerd en 's avonds heb ik de kaasfondue gegeten die sinterklaas had opgestuurd, ook erg lekker. Tweede kerstdag 's ochtends een fotoshoot en later heb ik heerlijk op het strand gelegen! Ik moet natuurlijk wel kunnen zeggen dat ik met kerst op het strand heb gelegen. 's Avonds zouden mijn buurmeisje en ik uit eten gaan. Helaas zat ze bij familie en kon ze niet weg. Ik heb toen maar pannenkoek gebakken, die ook zeker niet verkeerd smaakten. Derde kerstdag zijn we dan wel uit eten geweest, 3 gangen, alle drie erg lekker! Een erg geslaagde kerst!

Oud en nieuw heb ik flink gevierd! Oudejaarsdag was eerst erg rustig todat twee jongens hier uit het hotel vuurwerk af gingen schieten. Dat pakte verkeerd uit en resulteerde in een flinke brand. De jongens vonden het schijnbaar erg vermakelijk want ze pakten een biertje en stonden er lachend naar te kijken. Ikzelf vond het wat minder. De brandweer nam heelrijk op z'n Arubaans de tijd en na 20 minuten waren ze dan eindelijk hier. Ondertussen was de brand flink uitgebreid aangezien het erg droog is hier op het eiland. Ze wisten gelukkig wel wat ze deden en hadden de brand snel onder controle. Het grootste deel wat afgebrand is was tuinafval en niemand is gewond geraakt.

's Avonds zijn we met een groep mensen hier van het hotel uit eten geweest bij Fishes & More. Een erg goed restaurant op de strip bij de high rise hotels, erg gezellig en super goed gegeten. Na flink wat gedoe met de rekening zijn we een ijsje gaan halen iets verder op de strip. Daarna zijn we doorgelopen over het strand naar Moomba, een strandtent aan het uiteinde van de strip. Iets verderop zijn we op het strand gaan zitten met een flinke lading ingeslagen drank en hebben daar gezellig gewacht tot het aftellen. Het vuurwerk om 12 uur was er super mooi te zien aangezien we aan het uiteinde van een soort baai zaten en je dus alle high rise hotels kan zien. Bij het Ritz-Carlton (een net nieuw super chique hotel) hadden ze een enorme vuurwerkshow. Nadat alle hotels weer een flinke lading geld de lucht in geschoten hadden en de lucht behoorlijk rustig werd (wat al snel was vergeleken met Nederland.) zijn we na nog een paar drankjes terug gegaan naar Moomba en hebben daar een flink feestje gebouwd. Om  een tijdstip wat ik me niet kan herinneren ging Moomba dicht en zijn we naar de Mill gelopen. Daar nog een mooie afterparty gehad en uiteindelijk lag ik mooi optijd in bed (ahum). Al met al heb ik dus een geweldig oud en nieuw gehad, eentje om nooit te vergeten.

De twee familie shoots die ik mocht doen voor stage waren erg leuk! Ik kwam op de locatie aan en beide keren had ik me voorbereid op een familie van 4, 2 ouders en 2 kinderen. Wat bleek….. 8 mensen per keer. Na een flinke zenuwachtige slik ben ik er maar gewoon voor gegaan. Gellukkig gingen beide fotoshoot goed en waren de klanten tevreden over de foto's die ik ze afgeleverd heb.

In de 4 maand dat ik hier nu zit heb ik echt naar de feestdagen toe geleefd en daarvoor afgeteld. Eerst Sinterklaas, toen kerst en als laatst oud en nieuw. Nu die alle drie voorbij zijn is er nog maar 1 ding waar ik naar toe kan leven. De terug reis. Deze 4 maanden zijn voorbij gevlogen en ik weet nu al dat deze laatste maand ook voorbij zal vliegen! Time flies when you're having fun! Maar wel nog altijd een dubbel gevoel over het eiland verlaten!

1. Marietje Nijkamp:
    3 januari 2014
    vanuit Splo ook een gelukkig nieuw jaar voor jou.
    Nu is het aftellen voor jou maar ook voor ons. We hebben genoten van je reisverslagen en wensen je de laatste maand nog veel plezier en tot gauw