Volgende

6 december 2013 - Oranjestad, Aruba

Ik heb, zoals velen hebben kunnen zien op Facebook en Tumblr, mijn eerste solo-bruiloft gedaan. In de auto onderweg naar een bruiloft meldde mijn stagebegleider mij dat ik deze bruiloft alleen zou fotograferen! HELP! Was mijn eerste gedachte dan ook toen ik alle horror scenario's ik de komende 10 sec voorbij zag vliegen. Maar daarna nam het af en kreeg ik er zin in! Ik kon dit! HAH! Ik zou mijn stagebegleider eens even laten zien dat ik er helemaal klaar voor was. En al zeg ik het zelf; ik vond het best goed gaan! Ik mocht wat meer babbelen richting het vers getrouwde stel maar iedereen weet dat ik nou eenmaal niet de grootste prater ben. Al helemaal niet als ik enigszins zenuwachtig ben en ik in het engels moet praten. Maar verder had ik er een goed gevoel over. Ik was wel blij dat mijn stagebegleider er nog bij was en over mijn schouder mee heeft gekeken.

De dag na deze bruiloft was ik bezig met het nabewerken toen we geskyped hebben met mijn leraar in het "vorst-aan-de-grond-gehad-Nederland". Dit gold gelijk als tussenbeoordeling voor mijn stage. Ik heb 6'en en 7'ens gescoord en ben er tevreden over, al ga ik uiteraard er nog even voor zorgen dat die cijfers tijdens de eindbeoordeling wat hoger zijn. Conclusie van het gesprek was dat ik meer moest kletsen en vragen maar dat ik al aanzienlijk verbeterd was op technisch gebied in de tijd dat ik hier ben. Beter kan altijd.

Verder hebben we weer een voedsel shoot gedaan en hebben we nog een aantal bruiloften gehad. Maar over het algemeen hebben we een rustige tijd op stage. JA! Nog rustiger dan het al was.

Na mijn solo-bruiloft mag ik nu ook zelf opdrachten doen. Ik heb voor december 2 familie fotoshoots gepland staan. Deze ga ik dan alleen fotograferen en nabewerken. Aangezien ik alle werk doe voor deze opdrachten krijg ik er ook voor betaald! $$$$$ Fijn! ik kan het geld goed gebruiken aangezien het leven hier ietsje duurder uitpakt dan wat ik vooraf berekend had. Met dit geld kan ik de laatste maand huur betalen en hou ik zelfs nog wat over! Dat is een heerlijk vooruitzicht!

Ik heb nieuwe buren! Links van me woont een jongen, Alwin. Hij blijft net zo lang als wat ik hier nog blijf en hij is een co-assistent. En rechts van me woont een meisje, Chastity, ze studeert iets lastigs om te onthouden maar het kwam er op neer dat ze culturele problemen onderzoekt op het eiland. Zij blijft 5 maand. Allebei erg leuke mensen. Eindelijk heb ik leuke buren! En tot nu toe hebben ze nog geen lawaai gemaakt, ook al pluspunten gescoord dus.

Het thuisfront heeft me een verassings-overlevingspakket toegestuurd. Ik wist dat hij kwam, de inhoud was gedeeltelijk een verrassing. Ik wist dat mijn geliefde en gemiste spijkerbroek er in zou zitten. Ik had gevraagd om een boek aangezien ik hier zo veel vrije tijd heb, om haarlak aangezien ik mijn favoriet niet heb kunnen vinden en dankzij het eiland windje mijn haar niet in positie blijft zitten, om pepernoten aangezien mijn favoriet van de markt komt en de jumbo alleen de bolletje en jumbo pepernoten verkoopt en om Calendulan aangezien ze dat hier niet kennen. Nu denken jullie wat ik hier een verassing aan? Nou mijn lieve zus en mammie hadden er 3 hemdjes bij in gestopt, nieuwe. Heerlijk, aangezien het shoppen hier op het eiland nou niet bepaald een feestje is maar dat heb ik in eerdere blogs al uitgelegd. Ook een geweldige verrassing was dat ze er een pakje KAASFONDUE in hadden gedaan. WAUW! HMMMM! Lekkerrrrrrr! Nog een favoriet van mij! Als je me ergens blij mee kan maken is het met kaasfondue. Ik heb mezelf beloofd hem te bewaren tot de kerst zodat de familie traditie ik beetje in stand blijft. Ik had het pakje eerst op de koelkast liggen, tussen al mijn andere voorraden (de kastjes zijn muf en ik wil niet dat mijn eten dat ook wordt dus liggen mijn voorraden op de koelkast), maar ik heb hem na een dag uit het zicht moeten leggen aangezien het aanzicht ervan het me erg moeilijk maakte hem 3 weken te moeten bewaren. Ik zal eens bij de Jumbo moeten zoeken of ze het er hebben want dan kan ik het 2x eten!! Hihi.

Feestjes gaan gewoon door, bar hangen blijft leuk en de kwaliteit van het zwemwater en sterkte van de zon blijf ik uitvoerig testen. Het leventje hier hobbelt heerlijk verder. Maar wel in rap tempo. Ik heb nog maar 1,5 maand te gaan!! Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet erg veel te melden heb de laatste tijd. Dit is ook de reden voor de vertraging in de vernieuwing van bloggen. Ik kan moeilijk elke week hetzelfde verhaaltje schrijven, worden jullie ook niet vrolijk van.

1. Gerry:
    15 december 2013
    Hallo Cindy.
    fantastisch dat je die fotoreportage alleen mocht maken ,ga zo door
    de groetjes van ons.