De Allerlaatste!

31 januari 2014 - Oranjestad, Aruba

Hier komt ie dan, mijn allerlaatste blog vanaf het mooie eiland Aruba.
Er waren nog een aantal bezienswaardigheden die ik wou hebben gezien voordat ik naar huis ging dus heb ik samen met mijn (voormalige) buurmeisje Chess een jeep gehuurd voor een dag. We zijn het hele eiland over gecrossed en hebben allerlei plekjes gezien die je niet in de toeristen foldertjes tegenkomt. Gezellige restaurantjes, mooie strandjes en uiteindelijk een geslaagde dag.

De opening van het carnival is hier geweest. Het halve eiland kwam uitlopen naar de stad om met zijn allen een "fakkeltocht" te doen. De echte fakkels bleven uit wegens veiligheidsoverwegingen maar die werd vervangen door een led-licht-fakkel. Er reden grote wagens met muziek en open bar mee waarachter grote groepen mensen liepen. Achter een van die grote wagens liep ik! Samen met de co-assistenten en Chess hebben we mee gelopen, gedanst en gelachen. Omgerekend voor 40 euro kreeg je een ticket en dan mocht je mee lopen, mee genieten van de muziek en mee zuipen aan de open bar. En geloof mij, die 40 euro is er wel uit!

Een groepje mensen hier uit het hotel ging windsurfen. Ik wou er wel graag foto's van maken en ging dus mee. Eenmaal daar vond ik het er zo leuk uitzien dat ik er ook maar een poging aan gewaagd heb.  Ik moet zeggen dat ik het nog leuker vond dan dat het er uit zag. Ik had mezelf dus voorgenomen om het nog een keer te gaan doen aangezien het ook niet erg duur was! Nieuwe hobby?

Er was hier weer een mountainbike wedstrijd, ik heb hem weer gefotografeerd. Weer wat mooie plaatjes geschoten. Naast deze wedstrijd heb ik voor stage niet veel meer hoeven doen. Het is hoogseizoen voor het eiland en dat betekend op een of andere manier laagseizoen voor alle fotografen. Hier is mijn theorie: Ik denk dat het komt omdat mensen in de zomer willen trouwen. Ze gaan dan in de zomer naar Aruba en kunnen dan de jaren er na in de zomer de trouwdag thuis vieren. Aangezien het in een groot deel van Amerika nu ook winter is

En dan zit ik nu hier in mijn al leeggehaalde kamertje. Mijn HOK. Een van de weinige dingen die ik niet zal missen. Ik heb mijn koffers gepakt en ben helemaal klaar om te gaan. Mi dushi tera, mi ta sinti bo falta masha hopi! Dag mooi Aruba, ik zal je missen!

Iedereen bedankt voor het volgen van mijn blog en daarmee al mijn avonturen.