Nieuw verslag.

25 september 2013 - Oranjestad, Aruba

Weer even een berichtje uit het altijd zonnige Caribisch gebied. Gaat nog altijd prima hier. Ik doe veel leuke dingen en stage bevalt ook zeker goed.
Ik was al helemaal blij met mijn speltbrood maar het blijkt niet altijd op voorraad te zijn bij de jumbo. Ik ben al 2x langs geweest zonder dat ze t hadden.. Wel is er onderweg naar mijn stageplek een bakker. Helaas maar ook daar kennen ze brood zonder gist niet. Eerst volgende keer dat ze t bij de jumbo hebben maar gelijk groots inslaan… Voor zover dat in mijn vriesvakje past..

Ik mezelf echt even een schop onder mijn kont geven (gelukkig ben ik niet zo lenig, een blauwe plek op mijn kont staat zo raar bij mijn bikini) want ik heb nog geen letter getypt voor mijn stageverslag. Gauw maar even mee beginnen dus. Tijd hier vliegt voorbij.

Ik heb een salamander ont-staart (vast geen woord, maar je begrijpt me wel) Ik liep met mijn super stoere mountainbike richting de weg en er zaten een paar van die beestjes. Normaal rennen ze wel snel weg als er iemand aan komt maar ze bleven zitten dus ik dacht dat ze sliepen ofzo. Ik loop dus door en ineens beginnen ze te rennen rond mijn voeten. Ik dacht dat ik aangevallen werd joh! Dus ik schrik en trek die fiets naar me toe, bleek er eentje vast onder te zitten. Ik til mijn fiets op, het beestje rent weg, de staart blijft kronkelend liggen.. Kan zo'n beest overleven zonder staart? Anders heb ik een moord op mijn geweten. Voor alles een eerste keer.
Ik vraag me af hoe de supermarkten hier aan hun voorraden komen.

In de drie weken dat ik hier op het eiland zit heb ik nog geen vrachtwagen zien rijden.. Het kan zijn dat ik ze allemaal over het hoofd heb gezien maar dat lijkt me sterk.

Drie dames en ik hadden bedacht hier op zondag naar een strand aan de andere kant van het eiland te gaan. Top plan. Dat dachten we tenminste. Bleek namelijk een parade te zijn, een politieke partij hier op het eiland had iedereen opgetrommeld om met de auto een file te vormen en stapvoets te gaan rijden met knallende muziek op. Gelukkig ging iedereen de andere kant op maar nog steeds zat het hele verkeer vast. Het is al zo'n probleem dat verkeer hier. We hebben dus een flinke tijd langer gedaan over onze tocht dan normaal het geval zou zijn. Wel hebben we de huidige (en waarschijnlijk ook toekomstige) minister president van Aruba gespot. Volgend weekend zijn namelijk de verkiezingen. AVP tegen MEP. Ik heb al besloten dat ik voor AVP ben. Al heeft die parade van de AVP geen pluspunten gescoord.. Grappig: de AVP schijnt een "groene"  partij te zijn, echt goed over nagedacht, al die file vorming is zeker wel goed voor het milieu! Volgend weekend zou nog erger zijn qua verkeer. Het hele eiland zou namelijk de weg op gaan vanwege die verkiezingen.. En de winnaar mag nog een parade houden op de zondag dus ik ga waarschijnlijk een dag hier in het zwembad doorbrengen.

Ik heb een dag vrij doorgebracht in het winkelcentrum van Oranjestad. Ik moet zeggen dat er best wat leuke winkeltjes tussen zitten. Ook heb ik mijn eerste aankoop gedaan. Een korte broek. Kan je hier nooit genoeg van hebben. Maar alles is bijna in kleine maatjes dus echt shoppen kan ik hier niet. Misschien maar beter ook, de bankrekening krimpt snel hier!!

1. Gerry:
    30 september 2013
    Hallo Cindy.
    Heb je de salamander al weer gezien.ik denk dat hij bang voor je is.gaat het met het koken goed in je roze pan.en de kakkerlak heeft die al jongen?
    groetjes oma.