Maandje Aruba

1 oktober 2013 - Oranjestad, Aruba

Vandaag ben ik begonnen aan mijn tweede maand al weer! Tijd gaat zo snel!

Op Aruba zijn ze niet bekend met het ultra luxe fenomeen, een warme en koude kraan. Ze hebben hier maar 1 knop aan de kraan zitten. Water wordt opgewarmd door de zon, dus gewoon lauw water wat uit de kraan komt stromen. Kracht achter een kraan is blijkbaar ook al een overbodige luxe. Geeft allemaal niet, ik ben een Hofhuis, ik heb overal een oplossing voor. Waterkoker is nodig voor de afwas en de koelkast voor koud water. Ik heb even een klein experiment gedaan. Ik denk dat pis lauwe water kan ik misschien wel thee van trekken. Helaas, de waterkoker is ook voor de thee ook nodig.
Maar goed, dat betekend dus ook dat je niet de warmte van je douche kan regelen. In het begin kon ik er nog mee leven maar nu begin ik toch echt wel te snakken naar een goede hete douche. (Al kan een ijskoude hier ook geen kwaad, het zwembad en de zee zijn ook lauw.)

Nou de verkiezingen zitten erop. Kabaal. Drankverbod. Vastzittend verkeer. Mensen op straat. Helikopters. Alles is klaar. Heerlijk rustig weer. Ik heb mijn leven niet geriskeerd, ben heel slim geweest en heb het weekend mijn fietsje laten staan. AVP heeft gewonnen geloof ik, die met die rottige parade.

Weer een bruiloft in het Papiaments gehad. Snapte er niks van en moest maar gokken wat er ging gebeuren. Het was wel een erg leuk stel wat getrouwd is maar voor mij was het erg saai. Zelfs de fotografen waar ik mee was spraken alleen maar Papiaments, op een bevel af en toe na. "Pak het licht." "Pak ander objectief." Gelukkig zijn zulke bruiloften er niet zo vaak. Vind de Amerikaanse leuker.
Ik merk dat ik echt dingen aan het leren ben. Haha, ja ik weet het, daar is stage voor. Ik heb hier al een aantal fotoshoots zelf gedaan met mensen. Had huiswerk gekregen, een fotoshoot doen en 25 goede foto's afleveren. Bij de eerste fotoshoot is dat niet gelukt, er zaten zeker goede foto's tussen maar niet genoeg. De tweede ging al veel beter en missie is geslaagd. Model ook tevreden! Blij!

Even een paar kleine nieuwtjes:
- Mijn roze pan bevalt nog altijd. Heb al een aantal heerlijke gerechten gekookt.
- Staart loze salamander is gespot! Foto bijgevoegd!
- Ik heb nog geen geboorte mee hoeven maken, de kakkerlakken blijven nog altijd uit. (afkloppen)

Dingen die ik mis:
- Ik mis papa's (hoe noem je zo'n ding) hoge druk lucht spuit. ZAND OVERAL!
- Ik mis mama's was- en kookkunsten.
- Mijn eigen bed.
- De douche thuis.
- En uiteraard ook alle mensen thuis hoor.. (maar niet te erg)

Dingen die ik vooral NIET mis:
- Nederlands klimaat, kou, regen.
- Nederlandse mentaliteit, gehaast, gedoe.
- School.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ilse:
    1 oktober 2013
    Dat heet een compressor en je mist mijn altijd vrolijke aanwezigheid niet?!? Waar ging het mis...?
  2. Jannie:
    1 oktober 2013
    Hey Cin,

Fijn dat er toch nog wel dingen zijn die je mist, ga je als je weer thuis bent die dingen des temeer waarderen. ( zoals mijn kookkunsten!!!!!!)

xxx mam.
  3. Gerry:
    11 oktober 2013
    Hoi Cindy.

Bedankt voor het kaartje?isCuba Libre lekker?
    een hagedis kan leven zonder staart,groeit vanzelf weer aan.Tot je volgende verhaal.
    Groetjes van ons drieen.
  4. Tjabele Heier:
    25 november 2013
    Gelezen. Pijnlijk om te lezen dat je school niet mist ... :-) . Op naar de volgende! Gr Tjabele.