The island.

4 september 2013 - Oranjestad, Aruba

De eerste volle dag op het eiland was even wennen. Erg warm, zoals voorspeld en vooral ook benauwd. De vele astma medicijnen die mijn halve koffer vulden zullen zeker nodig zijn hier. Dan heb ik het nog niet eens gehad over de overmatige aanwezigheid van de muggen. Ik zit compleet onder de bulten. Dus ook die medicijnen komen goed van pas.
Mijn stagebegleider heeft me op gehaald bij de bar bij mijn hotel. We zijn toen een stukje wezen rijden over het eiland en hij heeft me zijn huis laten zien. Hij heeft thuis een studio en een werkplek waar hij alle foto's nabewerkt. Ik heb daar gelijk zijn vrouw en zoontje ontmoet. Diezelfde dag zijn we 's avonds naar het strand gegaan voor de bruiloft van een Amerikaans stel. Dus Aruba wedding nummer 1 zit er al op. Joanna en Chad zijn getrouwd op het prachtige stand bij hun hotel. Ze hadden een prachtige ceremonie tijdens de zonsondergang. Deze eerste bruiloft heb ik vooral de kat uit de boom gekeken. Een bruiloft is hier totaal anders dan een in Nederland dat kan ik je vast zeggen. Het Amerikaanse stel was al een week geleden over komen vliegen, ze verbleven in een super luxe hotel en plakten er nog een lekkere "honeymoon" (huwelijksreis) achteraan van een week. De jurk (hoewel niet helemaal mijn stijl) was erg mooi en de foto's van Kenneth (stagebegleider) zijn super mooi geworden.
Alsof ik in Nederland nog niet genoeg regen heb gezien.. Ja, het regent dus op Aruba. Ik ben er net 2 dagen en het regent al. Zullen alle Nederlanders hier het weer mee hebben genomen? Ik hoop het niet want ik zit hier natuurlijk niet voor het Nederlandse klimaat. Let the sun shine! Al mag het best wat minder warm :)
Als je vanaf het hotel hier een half uurtje loopt kom je in het "buitengebied" van Oranjestad. Wat ik daar tegenkwam vond ik zo geweldig. Ze noemen het niet hetzelfde als in Nederland maar ze verkopen er wel alles wat ze er in Nederland ook verkopen. EEN JUMBO SUPERMARKT!!! Ik was zooooooo blij! Ze hebben gewoon jumbo hagelslag, chocopasta, venco drop en verder alles wat een normale Nederlander ook eet. Ik ben gelukkig! Nederlandse kaas, Nederlands brood, Nederlands personeel. Heerlijk. Echt een verademing.
Nou wou ik die heerlijke pannenkoek mix die ik op de supriseparty van Joke heb gekregen op gaan maken maar kwam ik tot de ontdekking dat op een of andere manier mijn pannen op vreemde wijze zijn verdewenen. Ook dacht een van de schoonmaaksters dat ik mijn beddengoed opgegeten had aangezien ze het op wou ruimen. Ik netjes uitgelegt dat ik een student ben en dat ik dus geen beddengoed heb maar dat moesten ze maar even navragen bij de receptie. Ik heb er niks meer over gehoord dus het zal wel opgelost zijn. Nu was het alleen al na 5 uur wanneer ik er achter kwam dat ik geen pannen meer had, was de receptie niet meer open. Dus ik zit nu in het loungehoekje van het restaurant met een aantal van mijn hotelgenoten te wachten op mijn bestelling: Chicken Terriyaki met rijst en salade. Ik ga ook hier genieten. Ik weet het nu al. Tot mijn volgende blog. Uiteraard weer groetjes vanaf het zonnige Aruba. (Verbrand: 1x: voorhoofd.)

1. Dini Vruwink:
    4 september 2013
    Hoi Cindy,

Wat kun jij een prachtig verhaal schrijven. We kijken uit naar het volgende verslag.
    Geniet maar van alles om je heen!
    Groetjes van ons allen namens de gehele familie Dini Vruwink
  2. Tjabele Heier:
    25 november 2013
    Gelezen! Op naar de volgende! Gr Tjabele.