Help. Kakkerlak gespot!

5 september 2013 - Oranjestad, Aruba

Ik ben rustig mijn pannenkoeken aan het bakken en ineens uit het niets kruipt er een kakkerlak over het aanrecht. Ik natuurlijk lichtelijk in paniek want jakkes bah wat doe je met zo'n ding. Sorry voor alle dierenliefhebbers en mensen die net aan het eten zijn, ik heb hem maar aan gort geslagen. En nee, niet met de vork waarmee ik de pannenkoeken heb gebakken. Beter schoonmaken dus!
Oke, nu geen vieze kakkerlakken meer maar de heerlijke pannenkoeken. Dankjewel Joke, Johan, Ton en Ellen want ze waren echt heerlijk. Mijn kook kunsten daar gelaten, de smaak was super! Met de geleende pan van het restaurant (juist lees je goed, ik heb nog steeds geen pannen) en de melk van de Jumbo heb ik pannenkoeken gebakken. De pan was enigszins versleten, het aanbak laagje was er niet meer en in combinatie met mijn superieure kook kunsten is dat geen garantie voor een mooie ronde, hele pannenkoek. Maar zoals ik zei, de smaak was wel super. Het kookpitje (in vorige verhalen beschreven als gaspitje, maar snel afgeleerd door de receptionist; het pitje is elektrisch dus gaspitje mag absoluut niet gezegt worden..) hielp naar mijn zeggen ook niet echt mee. Het was even zoeken naar de juiste warmte, volume 5 is te hoog, volume 4 is te laag. Weggaan bij je pannenkoek is dus niet helemaal een optie aangezien je iedere minuut even naar de andere stand moet schakelen om geen aangebrande pannenkoek te creëren. En een pannenkoek duurde al zo lang..
Wat makkelijker is: bij anderen mee-eten! Super! Geen gepruts, geen afwas en geen stank in je kamer. Ik heb bij Lisa en Michelle heerlijke macaroni gegeten. Ze hadden erg veel gemaakt en vroegen of ik mee wou eten, nou daar hoef ik uiteraard niet lang over na te denken! Mijn volgende zelf gemaakte maaltijd zal chicken tonight worden, danki (Papiamento voor dankjewel) jumbo. Ik heb Lisa en Michelle maar vast uitgenodigd.
De chicken teriyaki is een echte aanrader. Nu zullen jullie die mijn blog lezen het waarschijnlijk nooit proeven en mij op mijn woord moeten geloven. Dus zeg ik het nog een keer: hij is echt verrukkelijk. Ook geen gepruts, afwas of stank. Alleen wel wat duurder.
Winkelen in Oranjestad. Leuk! Veel winkeliers kunnen een aardig woordje Nederlands al spreekt een groot deel liever Engels. Ze zijn er erg vriendelijk en smeren je niets aan. Als je ergens een tweede keer naar binnen stapt doen ze alsof je een vaste klant bent en word je onthaalt met een glimlach en een hand.
Waar je ook erg leuk kan slenteren is bij de high rise hotels (de hoge hotels). De hotels worden hier opgedeeld in twee stukken 'high rise' en 'low rise'. Heel simpel: high rise zijn alle hotels die meer dan  een x aantal verdiepingen heeft en de low rise blijft daar dus onder. Alle high rise hotels staan bij elkaar en zijn gelijk een stuk duurder en luxer dan de low rise hotels. Bij de high rise hotels is een erg leuke boulevard-achtige weg waar allemaal kraampjes en winkeltjes een erg gezellig sfeertje creëren. Je komt er alleen maar Amerikanen tegen en iedereen spreekt er ook alleen Papiamento of Engels. Ook daar is iedereen vriendelijk en probeert niemand je wat aan te smeren.

1. Jannie:
    5 september 2013
    Hoi Cin,

leuk verhaal maar niet erg aangenaam. Als ik jou was zou ik hiervan melding maken bij de
    hotelreceptie. Die rotinsecten vermenigvuldigen zich snel bij het warme en vochtige weer.
    Mocht men er bij de receptie geen accurate oplossing voor hebben kan je misschien ergens
    een busje met insectenverdelger kopen. Wel kijken of kakkerlakken daar ook vatbaar voor
    zijn. Spuit dat in alle hoeken en gaten waarvan je denkt dat ze komen. Meestal op plekken
    waar zich nog etensresten bevinden. Of op plaatsen waar het in de hoeken en gaten
    lichtelijk vet is. DOE DIT PAS ALS JE DE HELE DAG NIET AANWEZIG BENT en sluit dan alle
    deuren en ramen. Als je terugkomt alles opengooien. Ga nadat de geur is verdwenen pas
    slapen met een raam open.
    Mocht het probleem nog niet verholpen zijn kan je de receptie dwingen er iets aan te
    doen. ( b.v. zeggen dat je een brief aan de voordeur van het hotel gaat hangen met als
    tekst : pas op kakkerlakken: ). Mocht één en ander niet helpen mail dan nog even,

succes in de strijd maar houd in je achterhoofd : Don Quichotte heeft de strijd tegen de
    windmolens verloren. Dus succes is niet verzekerd.

vriendelijke groet,

Pap
  2. Marietje Nijkamp:
    6 september 2013
    Gadverdarrie of hoe je het ook schrijft wat smerig lijkt me dat . Buiten dat vinden we je manier van schrijven super je laat ons echt meegenieten.
    Heel veel plezier verder.
  3. Gerry:
    Hoi Cindy
    Geen lekker verhaal wat je schreef ,maar bij een ander eten is ook makkelijk We kijken al weer uit naar je volgende verhaal

Groetjes van opa en oma
  4. Joke:
    6 september 2013
    Ben wel blij dat de kakkerlak niet in mijn beslag zat, maar dit wil je liever ook niets.
    Bah, maar misschien een raad/advies van je vader opvolgen en het melden , misschien weten
    Zij een simpele oplossing . Succes