Bon dia!

15 september 2013 - Oranjestad, Aruba

Ik kom na een bruiloft terug in mijn hok en wil net gaan koken. Ik had me bedacht dat ik aardappelpuree ging koken. Ik dacht, lekker makkelijk. Nou dat was t ook alleen heb ik geen maatbeker om die 350ml water af te meten. Ik denken en denken over hoe ik dat nou zou gaan fiksen, bedenk ik me dat er vast wel op de waterkoker iets staat aangegeven. En dat deed het alleen begon de maatstaaf pas bij 500ml. Dat werd gokken dus en terugdenkend aan mijn vorige blog: mijn gokwerk is beter dan mijn denkwerk. De aardappelpuree is prima gelukt. Broccoli met kaassaus erbij en ik heb heerlijk gegeten. (Kaassaus was het zelfde probleem dus ook maar gegokt)

Nog zo'n leuk probleempje hier. Ik heb alleen een bord en 1 klein kommetje. Waar laat ik mijn overblijfselen die ik nog makkelijk een keer kan opwarmen? Weer even creatief denken; ik ga alle bakjes en potjes van toetjes en slaatjes bewaren. Daar zit mooi een deksel op dus lekker handig. Ook heb ik even plastic bestek en borden gekocht. Niet van die wegwerp dingen maar van die picknick dingen. Aangezien ik maar 1 bord heb en 1 stel bestek moet ik na elk ontbijt, na elke lunch en na elk diner afwassen.. Dacht ik dus maar even niet. Wel spoel ik het even af aangezien ik geen ongewenst bezoek wil.

Het leven is hier zo super fijn. Alle dagen mooi weer dus dat zwembad wordt hier zeker gebruikt. Ook het strand is een verademing. Heerlijk, al houd ik toch meer van het zwembad maar das persoonlijk. Geen gekloot met zand enzo. Waar ik nog wel naar op zoek ben is een wat groter openbaar zwembad waar ik wat baantjes kan trekken, met al die verleidingen van het alleen wonen komt mijn gewicht niet helemaal op het gewenste nummertje ben ik bang voor. Ik heb hier geen weegschaal dus om een hartverzakking te voorkomen als ik over 4,5 maand weer terug ben, ga ik hier maar wat baantjes trekken heb ik besloten. De ceremonie meester bij een bruiloft had er wel een oplossing voor: een rondje om het eiland zwemmen, moest ik alleen wel uitkijken voor de haaien aan de andere kant van het eiland.. Maar ik heb vriendelijk bedankt en gezegd dat ik voor eerst nog geen haai hoef te ontmoeten. Ik heb er geen haast mee.

De feestjes hier in het restaurant zijn leuk, zolang je er zelf maar heen gaat. De overlast is wel minder maar ja dan had ik niet in een studenten appartementen complex moeten gaan zitten. Maar er zijn hier mensen die er schijnbaar anders over denken. Ze hebben lopen klagen bij de receptie waardoor het restaurant en de bar om 11 uur de keet dicht moet doen. Ik snap het wel, maar kom op zeg, loop niet te zeiken of ga in een ander complex. Er zijn genoeg hotels en complexen waar ze strenger zijn en meer gericht op werklui. Nu kun je dus niet 's avonds nog gezellig een drankje doen aan de bar als je geen zin hebt om te gaan stappen. Bij het zwembad wordt je ook weggestuurd als je te hard kletst. Dus dat is ook geen optie meer. Nouja, we maken er wel weer wat van.

Ik weet dat ik soms erg loop te zeiken op mijn blog maar ondertussen heb ik het wel echt super hoor. Het weer is echt lekker en ik heb super leuke mensen om me heen. Het strand is echt heel mooi en zeker met zonsondergang een bezoekje waard. Mijn hok begint al een beetje te wennen en ik red me steeds beter hier.
Ik ben al 2 weken op dit geweldige eiland!!

1. Ab hofhuis:
    15 september 2013
    hallo cindy, ik heb je al bier zien drinken en volgens mij heeft dat flesje een inhoud van 330ml, zo zijn ze hier tenminste. dus probleem opgelost door een globetrotter.
  2. Gerry:
    18 september 2013
    Hoi Cindy.

Ik vind het fijn om te lezen dat je het goed gaat,koken leer je vanzelf beter .
    Het gewicht komt van zelf weer goed.
    Groetjes uit markelo
  3. Monique:
    18 september 2013
    Cindy ...leuke verhalen. Je hebt het dus goed naar je zin.
    Suc6 met je stage. ...en al die leuke "uitjes" erom heen.
    Groetjes
    Groetjes