Bijna op de helft!!!!!

2 november 2013 - Oranjestad, Aruba

Om weer even terug te komen op de poetsdames (die ook de was doen) hier bij Perle d'Or, ik kan nou niet zeggen dat ik dit keer wel veel lovende woorden heb over de dames. De was stinkt nog steeds als het terug komt, het wordt met de wasbeurt doffer en krimpt nog altijd. Maar nu moet het niet gekker worden want de eerste keer werd het nog opgevouwen, nu niet meer. Dus als ik het ophaal zitten er allemaal vouwen in en het ziet er niet uit. Dus om dat probleem te verhelpen heb ik een strijkijzer aangeschaft. Een hele leuke kleine, reisversie voor omgerekend maar een paar tientjes. Goede aankoop want ik heb hem al vol op gebruikt!

Mijn pan heeft t begeven. Mijn geliefde ei-bak-pan had geen zin meer, hij is volgens mij boos op me want hij laat alles aanbranden. En ik zet het gas-pitje (Oh nee sorry, ELECTRISCHE) op het laagste vermogen! Dus aan mij lag het niet. Ik heb hem na zijn driftbuien de deur gewezen en hem vervangen door een jonger exemplaar. Jullie raden nooit welke mooie kleur mijn nieuwe pan heeft! Juist, roze! Joepie! Ik begin gehecht te raken aan mijn 'zo-lelijk-dat-ze-mooi-worden-pannen' dat ik heb besloten ze mee te nemen naar huis, eerste uitzet is binnen!

Grote schoonmaak gedaan! Jajaja, mag in de krant. Cindy aan het schoonmaken. Maar als je een beetje wil kunnen blijven leven in zo'n hok zul je af en toe wel moeten. Hele vloer geveegd en gedweild, alle keukenkastjes schoongemaakt, alles weer opgeruimd en alle kleren weer in de kast. Badkamer gepoetst en opgeruimd. Pfoe. Dagje druk geweest maar resultaat mag er wezen. Voelt wel goed als alles weer schoon is.

Halloween wordt hier goed gevierd! Ik ben naar het grote feest geweest waar iedereen het over had. Ghost Town heet het en het was erg gezellig! Verkleed als stewardess (niet zo'n sletterig gevalletje) en met nep bloed een avond dansend doorgebracht tussen de Arubanen.

Iemand ooit haai gegeten? Wij doen eens in de twee weken een fotoshoot voor een lokaal restaurant hier op het eiland. We fotograferen dan de nieuwe gerechten die de kok klaar maakt. Na de shoot zouden we eten met de mensen waar we mee samen werken. Er was haai besteld. Waarom weet ik niet maar het ging niet door. Dus nu heb ik het niet gehad, al ben ik wel erg benieuwd en wil ik het graag proberen. Misschien komt het nog.

Mijn bijbaantje bij de club gaat niet door. Ik had de hoop ook al opgegeven aangezien de eigenaar me nog steeds geen bericht terug had gedaan, ook al had ik hem een paar keer weer aangesproken bij de club. Dus nu moet ik een andere manier zien te vinden om wat bij te verdienen. Maar ik heb me al wat uitgedacht; ik heb een poster opgehangen bij de bar. Ik bied fotoshoots aan voor een kleine vergoeding. Ik heb ten eerste een leuk zakcentje (hah geweldig woord dat). Ten tweede is t goed voor mijn stage, mijn stagebegleider wil graag dat ik veel oefen. En ten derde is het ook erg handig voor mijn groeiende fotobibliotheek en portfolio.

November. De derde maand hier op het eiland is ingegaan. Nog drie maanden te gaan. Ik zit gewoon al bijna op de helft! Dat brengt twee gevoelens met zich mee. Pfoe dat klinkt vreselijk. Goed het is heel simpel, ik wil graag naar huis, ik kijk uit naar het moment dat ik weer met beide beentjes op Nederlandse bodem sta. Maar dat betekend niet dat ik het niet super heb hier, ik wil niet dat er een eind komt aan een nu al geweldige tijd aan de andere kant van de wereld. Ik geniet er nog mooi even van. Nu weer genoeg getypt dacht ik zo, de zon en het zwembad wachten op me! Dagdag! Groetjes!

1. Gerry:
    3 november 2013
    Hoi Cin
    Jammer dat het baantje niet door is gegaan.Dewas kun je wel zelf doen.Hou je haaks,tot over een paar maanden.
    groetjes van ons drieen
  2. Tjabele Heier:
    25 november 2013
    Gelezen. Nogmaals Cindy: overleg al je foto-activiteiten met Kenney! Hij is (terecht!) gevoelig voor valse concurentie! Op naar de volgende.
    Gr Tjabele.